V zdravom tele zdravý duch

18.11.2014 20:22

 

Ochorel nám medvedík,

ten z hnedého plyšu,

už mu páni doktori

medecínu píšu.

 

Už mu varia voňavú,

 z čokolády kašu

do nej že ho hneď dvaja

po uši opášu.

 

I čaju mu navaria

a nasmažia  hrášku,

k tomu ešte pridajú

cukrového prášku.

 

Už medvedík obväz má

na chlpatom ušku,

a druhý mu belie sa

na okrúhlom brušku.

 

Dínom-dánom, medvedík,

dínom-dánom tance,

keď vyzdravieš, budeš jesť

 z mamkou opekance.

 

+++++

 

Mám ja mocné

Zúbky,

Také ako dúbky,

Rovné ako jedličky,                                                                                  

Lesklé ako perličky,

Biele ako baránky,

Čo sa pasú zaránky.

 

+++++

 

Beží Anka po lekára,

Macovi sa ucho pára.

Prišiel lekár so sanitkou,

Zašil ucho bielou nitkou.

 

+++++

 

Moja hlava veľa vie,

neustále mudruje.

hýbe telom, jazyk riadi,

v úlohách mi dobre radí.

 

Bystrá je aj v abecede,

pomôže mi v 1. triede.

Pri športe si pozor dám,

hlavu prilbou zakrývam. (M. Nováková)

 

+++++

 

Naše malej Ľube

rastie diera v zube.

Nezaspí bez čokoládky,

jazýček má stále sladký.

Pomoc našla u zubára,

na jedlo si pozor dáva.

Hryzká mrkvu, mliečko ľúbi,

po jedle si čistí zuby. (M. Nováková)

 

+++++

 

Kde mám očká? Aha tu sú

a nad bradou mám zas pusu.

Kde mám ušká? Dve ich mám, večer si ich umývam.

A nos kde je? Nevidím!

Najprv očká otvorím, potom noštek uvidím.

Bodky, čiarky, oblúčik, tváričku má panáčik.

Na strany mu dáme ušká, nech vie dobre, čo sa šušká.

Čiapočku chce na hlavičku, nie veľkú, len maličkú.

K telíčku daj ručičky, zospodu zas nožičky.

Na nožičky papučky, aby sa mu veselo, pohodlne hopsalo.

 

+++++

 

Jeden, dva, tri, štyri, päť,

počítam už naspamäť.

Jednu hlavu, jeden nos, jeden jazyk máme.

Ten, kto pravdu nevraví, jazyk sa mu láme.

Dvoje oči, dvoje rúk, dve uši má každý.

Ten, kto nemá pršiplášť, ľahko zmokne v daždi. (A. Čobej)